Ep. 3 Aké programovacie predmety sú na FEIke?
Ak pôjdete na aplikovanú informatiku na STU FEI, tak sa určite stretnete s viacerými predmetmi, ktoré popíšeme. Podobné predmety sa učia aj na iných informatických školách, pretože základy by mali byť všade viacmenej rovnaké.
Okrem toho si povieme ďalšie tipy a triky o tom, ako si nájsť vlastný rytmus na výške.
00:18 – 01:32 Algoritmizácia a programovanie
01:33 – 01:55 Architektúra počítačov
01:56 – 03:30 Programovacie techniky
03:31 – 04:38 Operačné systémy
04:39 – 05:11 Objektovo orientované programovanie
05:12 – 05:56 Databázové systémy
05:57 – 06:38 Mikropočítačové programovanie
06:39 – 07:36 Webové technológie 1, 2
07:37 – 08:21 Webové služby (alebo také niečo)
08:22 – 09:08 Návrhové vzory a Mobilné výpočty
09:09 – 09:30 Multimédia a telematika pre mobilné platformy
09:31 – 09:45 Umelá inteligencia, neurónové siete a strojové učenie
09:45 – 11:30-Rozdelenie na odbory – BIS a MSUS
11:31 – 12:38 Programovanie na iných predmetoch
13:00 – Ako si nájsť vlastný rytmus na vysokej škole, tipy a triky
Predmety na FEI v prvom ročníku
ALPR – Algoritmizácia a programovanie
- Programovanie od základov v programovacom jazyku C
- Na konci predmetu sme mali urobiť konzolovú RPG hru (cca súbor, ktorý mal 1000 riadkov)
Architektúra počítačov
- História počítačov
- Základy assembleru
- Výsledný projekt konzolový chat v jazyku C
Programovacie techniky
- Programovanie v jazyku C++
- Programovanie triediacich algoritmov (bubble sort, merge sort, insertion sort …)
Predmety na FEI v druhom ročníku
Operačné systémy
- Jeden z ťažších predmetov (viacero ľudí opakovalo)
- Teória bola o operačnom systéme, pamäti atď.
- Na cvičeniach a zadaniach sme riešili synchronizačné problémy pomocou semafórou a mutexami v jazyku C
OOP – Objektovo orientované programovanie
- Programovalo sa v jazyku Java
- Programovanie kalkulačky, jednotlivé časti kalkulačky trebalo dať do svojej triedy a uplatniť dedenie (abstraktná trieda, rozhranie)
- Celkom dosť teórie
Databázové systémy
- MySQL – selecty, inserty
- V semestrálnej práci sme vytvárali väzenský systém – databázové tabuľky – a selecty, ktorými vytiahneme potrebné dáta rôznych typov
Mikropočítačové programovanie
- Programovanie microcontrollera
- Programovanie v C
- Vypínanie, zapínanie kontrolky a čísielka na displeji
- Voliteľný predmet
Ďalšie predmety na FEI
Webové technológie
- Základy HTML, CSS, Javascript
Webové technológie 2
- Pokročilejší frontend (HTML ,CSS)
- Backend v PHP – od základov
- Tvorba webovej stránky
Webové služby (alebo také niečo)
- Webové servici
- REST, SOAP
- Java v prostredí NetBeans
Návrhové vzory
- Učenie sa návrhových vzorov
Mobilné výpočty
- Androidové aplikácie
- Nad čím treba uvažovať pri tvorbe modernej aplikácie
Multimédia a telematika pre mobilné platformy
- Programovanie hier v multiplaformovom engine Unity
- Výborný predmet
Umelá inteligencia
- Prvý predmet v tejto oblasti
- Genetické algoritmy, mutácie
Neurónové siete
- Základy neurónových sieť
- Rôzne typy neurónových sietí
- Rozpoznávanie tvárí
Rozdelenie na odbory
Na konci druhého ročníka sme sa mali na aplikovanej informatike rozdeliť na pododbory. Vo výbere boli najzaujímavejšie BIS (bezpečnostné systémy) a MSUS (modelovanie a simulácia udalostných systémov). V skratke na BISku boli predmety viacej sústredené na bezpečnosť a šifrovanie a v MSUS na tvorbu aplikácií.
Vlastný rytmus na vysokej škole
- Na každom predmete vyskúšať ísť na začiatku aspoň na 2 prednášky, aby ste mali predstavu o predmete
- Time Management veľmi dôležitý – Kedy sa na tú prednášku naozaj neoplatí ísť a radšej budem robiť zadanie?
- Na matematike si na prednáškach treba písať, na programovacích predmetov dostaneme väčšinu slajdy z prezentácie, takže tam si väčšinou nepíšeme, ale dávame pozor
- Cez prázdniny skúšať nové veci a projekty